RazorPit

Jonas Primdahl
Ansvarlig for Made4men
Lei av sløve barberblader? RazorPit har utviklet produkter med å gå problemet etter i sømmene. Sammen med 6000 brukere har de kommet frem til den rette formelen for å vedlikeholde barberbladene dine. RazorPit er merket du skal velge hvis du vil være sikker på at du får et produkt som er laget med omtanke, og som sørger for at dine barberhøvler ikke blir sløve etter tre barberinger.
Her finner du mer om RazorPit
Viser 7 ud af 7 produkter
Sortering
Hvem er RazorPit?
RazorPit ble utviklet av de tre gründerne Mikkel, Jesper og Morten, som i 2008 var frustrerte over de høye prisene på barberbladene! Derfra fikk de ideen RazorPit. Med RazorPit kan noen kunder få opptil 150 barberinger med ett barberblad, og den gjennomsnittlige brukeren får 60 barberinger fra ett blad. Dette betyr at du kan spare omtrent 750,- kr hvert år på barberblader!I 2015 fikk RazorPit et gjennombrudd etter at de deltok i det danske TV-programmet "Løvernes Hule", som er et investeringsprogram hvor fem pengesterke investorer sitter klare til å investere sine egne penger i håpefulle gründere.
Historien bak RazorPit
Inse det egentlige problemet
For å finne en løsning på problemet sitt ble de tre gründerne enige om å kjøpe de samme typene barberblader og barbere seg med dem de neste 21 dagene for å se resultatet. Etter 21 dager, med litt hudirritasjon fra de slitne barberbladene, hadde de nå et utgangspunkt og kunne bruke de brukte bladene til å teste videre på.Morten, som hadde en ingeniørbakgrunn, tok barberbladene og testet dem, og fant deretter problemet! Det var noe på klingens kant som gjorde at de ble tykkere og dermed dårligere.
Hvordan ble problemet løst?
Å oppdage hvorfor bladene ble slitne var en stor seier for RazorPit! Men dette førte også til den neste utfordringen - Hvordan kan de gjenopprette bladkanten og gjøre den skarp igjen? Det ble brainstormet på hvilke materialer som kunne brukes til å rense og slipe barberbladene.Teamet bak RazorPit brukte flere dager og netter på å finne de riktige materialene og endte opp med en topp 5-liste som skulle gjennom en testprosess for å se hvilket materiale som ville være det beste.
For å si det mildt, mislyktes det katastrofalt. Ingen av materialene fungerte... Tilbake til tegnebrettet!
Materialgjennombrudd
RazorPit var nå nær å finne det riktige materialet. De hadde fortsatt et problem. De trengte å finne det riktige materialet for å slipe barberbladene. Nå som de visste at friksjonsnivået var nøkkelen, begynte de å teste på mildt sandpapir, men gikk derfra videre til gummi.Gummi kunne lages med den nødvendige mykheten for at barberbladene skulle komme i tett nok kontakt - men det viste seg at gummi ikke hadde høyt nok friksjonsnivå, og det var her termoplast, en slags silikon, kom inn i bildet.
Testing og produksjon
RazorPit begynte nå å teste produktet sitt, og de var i ekstase da alle fem testpersonene ringte 30 dager senere og fortsatt brukte de samme barberbladene. Det var da de forsto at de hadde funnet løsningen. De fortsatte testen for å se hvor lenge barberbladene kunne holde. Imponerende nok kunne de holde til 34, 44, 67, 123 og 157 barberinger før de måtte bytte blad!Deretter begynte RazorPit å designe produktet sitt og gikk direkte til markedet. Resten av historien er dokumentert av alle kundene deres, som har etterlatt tusenvis av anmeldelser av RazorPit.