Forretningsbetingelser
Kjøpsbetingelser
Betingelsene kort fortaltFordi du er så grei å kjøper produkter av oss – sender vi så raskt vi kan. Om du har spørsmål er det bare å ta kontakt! Det er trygt og enkelt å handle hos oss, og vi vil at alle kunder skal bli fornøyde!
Betaling og sikkerhet
Alle kjøp foretatt via denne hjemmesiden foregår mellom deg, som kunde ogFirtal Web A/S
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
CVR-nr: 30 23 87 61.
Klarna Checkout
Når du aksepterer ditt kjøp hos oss godkjenner du våre og Klarnas kjøpsvilkår.
Ordrebekreftelse:
Alle ordrer bekreftes automatisk (via e-post), og du vil innenfor maks 10 timer på hverdager, motta beskjed via e-post dersom det skulle være problemer med levering (restordre/utsolgte produkter).
Vi opplever per dags dato problemer med Googles G-mail som legger våre ordrebekreftelser i spamfilteret. Vi gjør brukere av G-mail oppmerksomme på dette
Betaling:
Ordrer kan utelukkende skje med betalingskort via hjemmesiden:
Kredittkort:
Bildet nederst til høyre, viser hvilke kort vi aksepterer (Dankort, Visa/Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron og Maestro Card).
Made4men anvender en betalings-gateway fra Epay. Kommunikasjonen med denne betalingsløsningen er testet av PBS. Alle kortdata sendes 100% kryptert.
Dersom vi ikke er i stand til å levere hele ordren, kan vi redusere din betaling til til din nye ordretotal. Vi kan derimot ikke øke beløpet såfremt du ønsker å tilføye en eller flere varer.
Betaling iflg. særlig avtale:
Ved særlig avtale kan du betale via forskuddsfaktura eller vi kan hjelpe deg på telefonen med å benytte ditt betalingskort, dersom du er i tvil eller sjeldent handler på nett. Du kan kontakte vårt kundesenter på kundeservice@firtal.com og opplyse hvilke varer du ønsker å bestille - vi hjelper deg gjerne.
OBS: Ved kontooverførsel er du ikke dekket under den normale innsigelsesordningen.
De litt lengre betingelsene
AvtalenAvtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (under her blant annet opplysninger om varens type, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går den direkte korrespondansen mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke går imot bindende lovgivning.
Partene
Firmanavn: Firtal Web A/S
Organisasjonsnr: DK-30238761
Kontaktadresse: Møgelhøj 8, 8520 Lystrup, Danmark
E-post: customerservice@firtal.com
Kjøper er den person som foretar bestillingen.
Priser og portokostnad
Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkludert MVA og toll. Porto kommer i tillegg på alle bestillinger.
Leveringstid
Bestillinger lagt inn før klokken 15:00 blir vanligvis sendt samme dag. I noen tilfeller kan det ta 1-2 dager ekstra, men vi gjør vårt beste for å holde leveringstiden så kort som mulig. Alle varer blir sendt direkte fra vårt lager i Aarhus i Danmark.
Oppkravsbestillinger
Vi har dessverre sluttet med postoppkrav pga. at for mange ikke henter varene sine.
Personopplysninger
Informasjonen vi mottar når du registrer deg vil kun bli brukt til varedistribusjon og til å sende deg informasjon fra nettbutikken. Vi behandler bare de personopplysningene som du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Du har på forespørsel rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har registrert om deg, og til å kreve disse opplysningene slettet. Vi vil aldri videreselge mailinglister eller annen informasjon til tredjeparter. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordrer. Alle personlige opplysninger må være korrekte (tlf. nr, navn og adresse) for at ordren skal godkjennes. Falske ordreinnleggelser, forsøk på svindel, dokumentforfalskning eller annen kriminell oppførsel blir meldt til politiet.
Forretningsbetingelser
Hvis du er statsborger i et annet EU-medlemsland enn Danmark, kan du klage via EU-Kommisjonens online klageportal www.ec.europa.eu
Ved innsendelse av en klage skal du angi vår e-postadresse: customerservice@firtal.com
Angrerett og Retur
Før vi kan håndtere returnering din, en garanti sak eller reklamasjon er det nødvendig at du kontakter kundeservise og forklarer problemstillingen din - de vil ta stilling til, om du kan få et nytt produkt, om du skal sende tilbake varen eller om det ikke er en sak vi kan hjelpe med.- Du har 21 dagers retur-/angrerett.
Angrerett
-Angreretten begynner på det tidspunktet du mottar varen.
For at du kan angre kjøpet krever det iflg. norsk kjøpelov at varen returneres i ”Samme stand og mengde” og det vil bli en vurdering kan ta, når vi får varen retur fra deg. (I praksis må emballasjen og varen naturligvis være i samme stand som da du mottog det, slik at vi kan selge varen til en annen kunde – og dette er normalt alltid tilfellet om du har pakket den fint ut og ikke brukt varen).
Du kan også angre kjøpet ved å nekte mottagelse av varen ellers kan følge anvisningene for returnering under her.
Reklamasjon og garanti.
- Du har naturligvis to års reklamasjonsrett, som gjelder fra den dagen du mottar varene dine.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Made4men, hvor du som kunde tilbys gratis reparasjon eller alternativt nytt produkt. Produktet må være innmeldt og innsendt til oss innen rimelig tid når feilen oppdages av kunde.
Reklamasjonsrett gjelder ikke om vi ikke kan finne noe feil på produktet, eller dersom du har forårsaket skaden selv. Produktreklamasjon gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.
Returnering i praksis:
Hvis du blir spurt om å returnere produktet ditt, er veldig viktig at du legger en lapp i returpakken din, slik at pakkeriet våres kan motta og håndtere saken din fort, effektivt og korrekt. Returnerte varer uten ordrenummer vil dessverre ikke bli ekspedert.
Varen skal returneres i ubrukt stand med original emballasje, og evt. beskyttende emballasje på f.eks. dufter og kremer kan ikke være åpnet. Utgiften til returforsendelsen dekkes alltid av kunden.
Ønsker du pengene retur – annullerer vi handlen og krediterer pengene på det betalingskortet som du brukte, da du bestilte varen. Bemerk vennligst at denne prosessen kan ta 3-14 dager alt avhengig av hvor fort PBS og banken behandler saken – ventetiden er dessverre ute av hendene våres.
OBS: Vi kan ikke garantere at du får pengene retur for en vare, før vi har sett på varen i varemottagelsen vår. Hvis vi mottar en vare, som ikke kan returneres (f.eks. pga. åpen emballasje eller fordi du selv har skyld i defekten) sender vi varen retur til deg.