Angrerett og Retur
Før vi kan håndtere returnering din, en garanti sak eller reklamasjon er det nødvendig at du kontakter kundeservise og forklarer problemstillingen din - de vil ta stilling til, om du kan få et nytt produkt, om du skal sende tilbake varen eller om det ikke er en sak vi kan hjelpe med.
- Du har 21 dagers retur-/angrerett.
Angrerett
-Angreretten begynner på det tidspunktet du mottar varen.
For at du kan angre kjøpet krever det iflg. norsk kjøpelov at varen returneres i ”Samme stand og mengde” og det vil bli en vurdering kan ta, når vi får varen retur fra deg. (I praksis må emballasjen og varen naturligvis være i samme stand som da du mottog det, slik at vi kan selge varen til en annen kunde – og dette er normalt alltid tilfellet om du har pakket den fint ut og ikke brukt varen).
Du kan også angre kjøpet ved å nekte mottagelse av varen ellers kan følge anvisningene for returnering under her.
Reklamasjon og garanti
- Du har naturligvis to års reklamasjonsrett, som gjelder fra den dagen du mottar varene dine.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Made4men, hvor du som kunde tilbys gratis reparasjon eller alternativt nytt produkt. Produktet må være innmeldt og innsendt til oss innen rimelig tid når feilen oppdages av kunde.
Reklamasjonsrett gjelder ikke om vi ikke kan finne noe feil på produktet, eller dersom du har forårsaket skaden selv. Produktreklamasjon gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.
Returnering i praksis:
Når du skal returnere produktet ditt, vennligst skriv ut og fyll ut dette dokumentet i returpakken slik at vårt returmottak kan motta og håndtere saken din raskt, effektivt og korrekt. Dessverre vil ikke returnerte varer uten ordrenummer sendes.
Varen skal returneres i ubrukt stand med original emballasje, og evt. beskyttende emballasje på f.eks. dufter og kremer kan ikke være åpnet. Utgiften til returforsendelsen dekkes alltid av kunden.
Ønsker du pengene retur – annullerer vi handlen og krediterer pengene på det betalingskortet som du brukte, da du bestilte varen. Bemerk vennligst at denne prosessen kan ta 3-14 dager alt avhengig av hvor fort PBS og banken behandler saken – ventetiden er dessverre ute av hendene våres.
OBS: Vi kan ikke garantere at du får pengene retur for en vare, før vi har sett på varen i varemottagelsen vår. Hvis vi mottar en vare, som ikke kan returneres (f.eks. pga. åpen emballasje eller fordi du selv har skyld i defekten) sender vi varen retur til deg.