Julegaver byttes helt fram til 1. februar 2020 | Les mer her ►

Angrerett og Retur

Angrerett

-Angreretten begynner på det tidspunktet du mottar varen.
For at du kan angre kjøpet krever det iflg. norsk kjøpelov at varen returneres i ”Samme stand og mengde” og det vil bli en vurdering kan ta, når vi får varen retur fra deg. (I praksis må emballasjen og varen naturligvis være i samme stand som da du mottog det, slik at vi kan selge varen til en annen kunde – og dette er normalt alltid tilfellet om du har pakket den fint ut og ikke brukt varen)..
Du kan også angre kjøpet ved å nekte mottagelse av varen ellers kan følge anvisningene for returnering under her.
 

-Du kan retur-/angrerett julegaver til 1. februar..
Varene må returneres i original emballasje, og evt. beskyttende emballasje på f.eks. dufter og kremer kan ikke være åpnet. Utgiften til returforsendelsen dekkes alltid av kunden, men vi betaler til frakten tilbake til deg, hvis du ønsker å bytte varen til andre varer eller få pengene retur. Hvis du ønsker bytning til andre varer, må du vedlegge presist produktnavn, og en begrunnelse for den ønskede bytningen. (Les rundt returnering i praksis grundig innen du sender en vare til os).
 
Ønsker du pengene retur – annullerer vi handlen og krediterer pengene på det betalingskortet som du brukte, da du bestilte varen. Bemerk vennligst at denne prosessen kan ta 3-14 dager alt avhengig av hvor fort PBS og banken behandler saken – ventetiden er dessverre ute av hendene våres.

Reklamasjon og garanti.

- Du har naturligvis to års reklamasjonsrett, som gjelder fra den dagen du mottar varene dine.
Ifølge den norske kjøpeloven har du som forbruker to års reklamasjonsrett, hvilket betyr, at du enten kan få varen reparert, byttet ut, få pengene tilbake eller få avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig, at reklamasjonen er berettiget og skal ikke forveksles med garanti, som fortsatt kun er 1 år gjeldende fra den dagen du mottar varen fra os.
Vi bytter så vidt mulig defekte varer til et nytt produkt, så du får, hva du bestilte til å begynne med - men vi forbeholder os retten til at avvikle en reklamasjon ved å utbetale varens kjøpspris, hvis vi ikke har mulighet for å bytte varen.
 
Returnering i praksis:

Før vi kan håndtere returnering din, en garanti sak eller reklamasjon er det nødvendig at du kontakter kundeservise og forklarer problemstillingen din - de vil ta stilling til, om du kan få et nytt produkt, om du skal sende tilbake varen eller om det ikke er en sak vi kan hjelpe med.
Hvis du blir spurt om å returnere produktet ditt, er veldig viktig at du legger en lapp i returpakken din, slik at pakkeriet våres kan motta og håndtere saken din fort, effektivt og korrekt. Returnerte varer uten ordrenummer vil dessverre ikke bli ekspedert.

OBS: Vi kan ikke garantere at du får pengene retur for en vare, før vi har sett på varen i varemottagelsen våres. Hvis vi mottar en vare, som ikke kan returneres (f.eks. pga. åpen emballasje eller fordi du selv har skyld i defekten) sender vi varen retur til deg.

SEND MAIL TIL KUNDESERVICE >>